Gymnasium of atheneum

In de loop van het eerste jaar wordt in overleg met ouders en leerling door de mentor en de andere docenten bepaald welke opleiding de leerling na dat jaar gaat volgen: gymnasium of atheneum. Zowel het atheneum als het gymnasium kunnen worden uitgebreid met een versterkte taal; Trayecto Español, Fast Lane English of Corso Italiano. De leerlingen van de reguliere (dus geen versterkte taal) atheneum- of gymnasiumklassen volgen in de derde klas nog een extra vak: Spaans of informatica 2.

In de vijfde klas gaan alle leerlingen op excursie naar Rome. Het cultuurhistorische programma van deze reis wordt voorafgaand op school voorbereid.

Gymnasium
De gymnasiumleerlingen beginnen in de tweede klas met Grieks en Latijn. Beide klassieke talen zijn in klas 2 en 3 verplicht. Daarna kunnen de leerlingen voor één klassieke taal kiezen. De gymnasiasten bezoeken in de tweede klas het archeologisch park Xanten (Duitsland) en in de derde klas gaan zij naar Trier, gedurende enige tijd de hoofdstad van het hele West-Romeinse Rijk. In de tweede en derde klas komen de vakken Duits, economie, natuurkunde en scheikunde erbij. Klik hier voor onze folder.

Atheneum
In de tweede en derde klas komen de vakken Duits, economie, natuurkunde en scheikunde erbij. De atheneumleerlingen doen examen in Frans, Duits, Spaans of Italiaans in plaats van in een klassieke taal.